Ako byť dobrým zamestnancom na diaľku (Home office edition)

Ako byť dobrým zamestnancom na diaľku (Home office edition)

Prehrať audio: Your browser does not support the audio element. Aj keď nakupovanie z pohodlia domova a pandemická situácia vo svete prispeli k rozšíreniu práce z domu, forma moderného pracovného priestoru tak či tak mierila rovnakým smerom. Medzi rokmi 2005 a 2017 stúpla podľa portálu Businessinsider.com práca na diaľku / z domu o 159%. Dá sa teda

Prehrať audio:

Aj keď nakupovanie z pohodlia domova a pandemická situácia vo svete prispeli k rozšíreniu práce z domu, forma moderného pracovného priestoru tak či tak mierila rovnakým smerom. Medzi rokmi 2005 a 2017 stúpla podľa portálu Businessinsider.com práca na diaľku / z domu o 159%. Dá sa teda povedať, že či už s karanténou alebo bez nej, je dobré pripraviť sa na prácu mimo vašej spoločnosti. Ako v nej ale uspieť? Vyskúšať to môžete napríklad prostredníctvom týchto šiestich tipov, ktoré vám zaručia, že budete aj naďalej dobrým a príkladným pracovníkom: Zabezpečte si rýchly a spoľahlivý internet, proaktívne komunikujte, vytvorte si štruktúru jednotlivých dní, vytvorte si kancelársky priestor, pravidelne cvičte a neustále sa učte. Poďme si tieto body rozpísať podrobnejšie.

Po toľkom čase v karanténe ste sa už pravdepodobne ocitli v situácii, kedy ste museli pracovať napríklad z domu. A aj keď sa pandemická situácia vo svete pomaly zlepšuje, mnoho firiem došlo k záveru, že práca z domu je pre ne výhodná aj naďalej. Prinajlepšom, ak ste v situácii ako náš ERP tím, môžete podľa vlastnej potreby kombinovať prácu z domu s prácou v priestoroch spoločnosti. Ako však nestratiť pracovnú výkonnosť pri práci na diaľku?

1- Rýchly a spoľahlivý internet

Tento konkrétny bod je úplne zrejmý a je problémom len vtedy … ak ho práve máte. Pravda je, že váš šéf si nikdy nevšimne a neuvedomí vysokú rýchlosť vášho internetu, no rýchlo si všimne ak je pomalý. Posledná vec, ktorú chcete, je byť tou preblikajúcou a sekajúcou osobou počas zvukových či video konferencií. Možno toho nie je veľa čo môžete v tejto situácii robiť, ale ak potrebujete zmeniť providera internetu alebo router – urobte tak. Prinesie to vítanú pozitívnu zmenu.

2- Komunikujte proaktívne

Keďže už nemusíte narážať na kolegov pri kávovare, nájdite si iné, digitálne spôsoby ako vytvoriť interakcie medzi vami. Naplánujte si občasné stretnutia s členmi vášho tímu a vytvorte si tak akýsi podporný systém. Poznajte, vyjasnite a odkomunikujte si každého individuálne ciele a očakávania kedykoľvek je to potrebné či vhodné.

microsoft teams

3- Vytvorte si štruktúru dní

Štruktúra je pre úspech dôležitá. Môže to znamenať napríklad stanovenie si pracovných hodín a ich dodržiavanie. Samozrejme vrátane prestávok. Tie vám majú dať čas, ktorý venujete iným ako pracovným myšlienkam. Ak sa na ne budete sústrediť, nebudú vás toľko zaťažovať, keď sa znovu pustíte do práce. A možno pre vás tento bod znamená používanie zoznamov úloh alebo iných nástrojov pre zlepšenie vášho časového manažmentu. Rovnako zvážte aj svoju rannú rutinu – nech prvý bod vašej štruktúry predstavuje čas na prebudenie, kávu či naplánovanie cieľov pre konkrétny deň.

4- Vytvorte si kanceláriu

Odpútajte sa od rozptýlenia. Ak vidíte ovládač od hernej konzoly, rozostavané puzzle alebo čokoľvek, čo vo vás evokuje vaše hobby, je tu veľká možnosť, že budú vaše myšlienky putovať práve týmto smerom. Netvrdím, že vo svojej kancelárii nemôžete mať nič osobné, no ak viete, že to pre vás môže pôsobiť rušivo, premiestnite to radšej mimo váš dohľad. Dôležité je vedieť si rozdeliť prácu a domáce aktivity, aby ste neprepadli pocitu, že pracujete nonstop. Niekedy postačí len zavrieť dvere do vedľajšej miestnosti. Ak potrebujete nejaké tipy, ako si domácu kanceláriu vytvoriť, odporúčam vám prečítať si náš nedávny článok.

5- Cvičte pravidelne

Nie, neznamená to, že ihneď musíte začať trénovať na maratón. Teda … ak to nie je to, po čom túžite. Možno si to vôbec neuvedomujete, ale prechádzanie sa po kancelárii, chôdza z alebo do auta, po schodoch či chôdza na obed boli dôležitou súčasťou vášho zdravia už pred karanténou. Ak si to nebudete vynahradzovať inými formami pohybu alebo ľahkého cvičenia, vášmu telu to môže postupom času chýbať. Dbajte teda o svoje zdravie a nájdite si čas aj na pohyb.

home office_cvicenie

6- Neprestávajte sa učiť

Váš prístup k cieľom, motivácia a osobnosť sú na diaľku menej viditeľné. Ukážte sa v dobrom svetle a nahraďte tieto prvky napríklad ziskom nových zručností či vedomostí. Či už je vašim cieľom postúpiť na manažérsku pozíciu alebo len byť (naj)lepším spolupracovníkom, využite akékoľvek semináre, školenia alebo iné príležitosti na vzdelávanie. Čokoľvek vám príde do cesty a dokáže vám to prispieť k rastu (osobnému či kariérnemu) poslúži ako ukážka toho, že ste ochotný pracovať kedykoľvek a kdekoľvek. Samozrejme sa s tým nezabudnite „pochváliť“ kolegom … ehm teda proaktívne komunikovať.

Článok napísal

Róbert Jakab

Róbert je ako pohyblivá fotografia – pretože je video. Zachytáva 60 snímkov za sekundu, takže keď sa niečo udeje, on to zaznamená. Pracuje na menších videách aby raz natočil večerný film… a potom jeho pokračovanie. Telegrafia 2: Opičia sila

Telegrafia a.s.
ADMINISTRATOR
Kto sme

Viac na preskúmanie