Keď káva nestačí, alebo ako byť produktívny v práci

Keď káva nestačí, alebo ako byť produktívny v práci

Zrnkom k produktivite? Ranné rutiny začínajú naše pracovné dni, a pretože každý nejakú určite má, práve si predstavujete tú vlastnú. Ani náš ERP tím na tom nie je inak. Avšak v jednej veci sa predsa takmer všetci zhodneme. Káva – ranný príjem energie, budíček pre naše zmysly, či štartér našej produktivity. Ale čo ak nie. Čo ak

Zrnkom k produktivite?

Ranné rutiny začínajú naše pracovné dni, a pretože každý nejakú určite má, práve si predstavujete tú vlastnú. Ani náš ERP tím na tom nie je inak. Avšak v jednej veci sa predsa takmer všetci zhodneme. Káva – ranný príjem energie, budíček pre naše zmysly, či štartér našej produktivity. Ale čo ak nie. Čo ak to nestačí.

Pracovnú produktivitu by sme mohli zadefinovať ako schopnosť dokončenia všetkých stanovených úloh za isté časové obdobie. Deň, týždeň a pod.. No jej efektivita je naviazaná na iné, menšie „podschopnosti“ vo forme časového manažmentu, cieľavedomosti, organizácie a správneho poradia riešenia úloh. Ak teda chcete svojej produktivite pomôcť, musíte si podľa toho upraviť vašu rutinu, prácu či pracovný priestor. Ako na to? Skúste týchto pár spôsobov.

1- Cieľ je cesta, ktorá vedie k cieľu. K veľkému cez menšie ciele

Ak sa pozriete do svojich úloh a uvedomíte si, čo všetko je potrebné vykonať na ich splnenie, môže to často pôsobiť až demotivujúco. Ťažké úlohy by sme si mali rozdeliť na niekoľko častí, aby sme tak mali nejaké ciele bližšie. Motivujeme sa už len tým, že na splnenie toho prvého tak veľa netreba a už len ten pocit pri jeho dosiahnutí nám pridá energiu a chuť presunúť sa k ďalšiemu. Pozor si dávajte už pri pomenovaní konkrétneho cieľa a radšej ako „dokončenie projektu“, si do rozvrhu zaraďte niekoľko menších bodov – checkpointov – ktoré k tomu dokončeniu povedú.

2- „Veľké“ úlohy chcú veľa energie

Dalo by sa povedať, že ide o klasickú pracovnú črtu, keď si tie najťažšie úlohy neustále odkladáme na neskôr. Buď na ne nemáme chuť, neveríme si alebo si vravíme, že to najťažšie na koniec. Často ale dôjde ku kontraproduktivite, pretože keď sa k týmto úlohám dostaneme, nemáme na ne už dosť síl. Pozornosť, ktorú si vyžadujú sme už minuli pri riešení jednoduchších úloh. No a to je dôvod, prečo meškáte s termínmi či hromadíte prácu. Je nutné uvedomiť si, že práca ide najlepšie vtedy, keď ju najlepšie zvláda naše telo. Ak máte veľa energie ráno po káve, práve v ten čas by ste mali pracovať na tých najťažších úlohách.

3- Sledujte čas plnenia jednotlivých úloh

Áno, stres nie je dobrý. Škodí. No jeho malá dávka môže byť viac ako prospešná. Ak majú vaše pracovné úlohy nejaký termín, dáva vám to časový manažment a nutnosť stanovenia priorít. Viete tak, čomu musíte práve teraz venovať vašu pozornosť. Ak pracujete na nejakom projekte, pre ktorý nemáte stanovený termín dokončenia, stanovte si ho. Skúste ho dodržať, pretože ak bol stanovený vami, znamená to, že idete podľa svojich predstáv.

4- Termíny ako forma zdravého stresu

Áno, stres nie je dobrý. Škodí. No jeho malá dávka môže byť viac ako prospešná. Ak majú vaše pracovné úlohy nejaký termín, dáva vám to časový manažment a nutnosť stanovenia priorít. Viete tak, čomu musíte práve teraz venovať vašu pozornosť. Ak pracujete na nejakom projekte, pre ktorý nemáte stanovený termín dokončenia, stanovte si ho. Skúste ho dodržať, pretože ak bol stanovený vami, znamená to, že idete podľa svojich predstáv.

5- Aj keď už nie ste v škole, nezabúdajte na prestávky

Keď vám ich neumožňuje práca, robte si ich tajne. Aj keď to môže znieť lajdácky, pravda je úplne inde. Pravidelné prestávky, samozrejme primerane dlhé, pôsobia blahodarne pre naše telo aj psychiku. Zlepšujú našu koncentráciu, produktivitu a udržujú náš výkon na vysokej úrovni. Klesajúcu krivku výkon naberie, ak budeme pracovať dlho a bez prestávok.

6- Obvykle v tom nie ste sami. Delegujte

Väčšina pracovných pozícii je v dnešnej dobe ladená do tímovej spolupráce. Ak ste teda súčasťou tímu, malo by platiť vyššie uvedené – nie ste v tom sami.  V prípade, že toho máte veľa, podeľte sa so svojou prácou s členmi tímu. Ak sa potrebujete sústrediť na závažnejšie úlohy, tie jednoduchšie prenechajte iným členom. Takáto delegácia je samozrejme obojstranná, no jej uvážené riadenie môže pomáhať všetkým členom tímu prinášať tie najlepšie výsledky.

Produktivitou k úspechu

Náš tím špecialistov na podnikové systémy v Telegrafii tieto body dodržiava. Teda snažíme sa, nezabúdame ani na čarovný nápoj. Nám možno pomáha s produktivitou aj káva, no vďaka tomu môže Vám pomáhať náš podnikový systém. Pre viac informácií o káve … myslím ERP riešení nás neváhajte kontaktovať.

Článok napísal

Róbert Jakab

Róbert je ako pohyblivá fotografia – pretože je video. Zachytáva 60 snímkov za sekundu, takže keď sa niečo udeje, on to zaznamená. Pracuje na menších videách aby raz natočil večerný film… a potom jeho pokračovanie. Telegrafia 2: Opičia sila

Telegrafia a.s.
ADMINISTRATOR
Kto sme

Viac na preskúmanie