Chcete rozpoznať výnosy alebo výdavky v inom období ako je obdobie, v ktorom transakcie účtujete? V Dynamics 365 Business Central môžete použiť funkciu automatického odloženia výnosov a výdavkov pomocou vopred špecifikovanej schémy. Pre rozdelenie výdavkov a výnosov na dané účtovné obdobie nastavíte šablóny časového rozlíšenia pre zdroj, tovar alebo finančný účet, na ktorý bude výnos alebo výdavok účtovaný.
Chcete rozpoznať výnosy alebo výdavky v inom období ako je obdobie, v ktorom transakcie účtujete? V Dynamics 365 Business Central môžete použiť funkciu automatického odloženia výnosov a výdavkov pomocou vopred špecifikovanej schémy.
Pre rozdelenie výdavkov a výnosov na dané účtovné obdobie nastavíte šablóny časového rozlíšenia pre zdroj, tovar alebo finančný účet, na ktorý bude výnos alebo výdavok účtovaný. Keď zaúčtujete súvisiaci nákupný alebo predajný doklad, výdavky alebo výnosy sú časovo rozlíšené do účtovného obdobia podľa šablóny časového rozlíšenia.
Karta šablóny časového rozlíšenia
Odklady môžu byť počítané lineárne podľa dĺžky obdobia, môžu byť rozdelené rovnomerne na obdobie, môžu byť počítané podľa počtu dní v období alebo môžete čiastky pre každé obdobie zadať manuálne.
Plán časového rozlíšenia
Ukážka položiek pred zaúčtovaním na finančné účty
Máte otázky? Napíšte nám, zavolajte alebo si dohodnite stretnutie. Radi Vám pomôžeme.
Článok napísala
Ľudmila Pašková
Ľudmila je konzultantka pre oblasť ekonomiky a finančných analýz pre MS Dynamics NAV/Business Central 365. Vo firme pôsobí viac ako 14 rokov a v ERP tíme pôsobí ako pozitívny, usmiaty a večne optimistický člen tímu.