Podnikové informačné systémy
  • Úvod
  • Kto sme
  • Kategórie
    • MS Dynamics NAV
    • MS Dynamics CRM
    • Nákup a predaj
    • Výroba a servis
    • Cloudové riešenia
    • Ostatné
    • Tipy a triky
  • Tipy a triky
  • Videá
  • Kontakt

Príbeh implementácie Dynamics NAV vo výrobnej spoločnosti

Príbeh implementácie Dynamics NAV vo výrobnej spoločnosti

Príbeh implementácie Dynamics NAV vo výrobnej spoločnosti

V tomto príspevku vám upresním predstavu o priebehu implementácie nového ERP systému vo výrobnej spoločnosti. Porozprávam o tom, akým spôsobom postupujeme pri implementácii, s akými problémami sme sa stretli a aký je výsledok a aktuálny stav v tejto spoločnosti po zavedení informačného systému Dynamics NAV 2017.

Prvé stretnutie a podpora v NAV 4.0

Pri prvom kontakte s touto spoločnosťou sme s radosťou zistili, že systém Dynamics NAV už používajú. Aby som bol presnejší, bol to ešte starý názov a to Navision verzia 4.0. Spoločnosť bola v tom čase bez systémovej podpory a fungovali dá sa povedať „sami“. Po niekoľkých stretnutiach a diskusiách sme sa dohodli na spolupráci pre podporu zatiaľ v tejto „starej“ verzii. Čakalo nás množstvo hodín analýzy stavu systému a konzultácii s vedením a samotnými používateľmi systému. Zistili sme množstvo modifikácii systému, niektorých lepších, niektorých horších či dokonca aj zbytočných.

Po detailnejšej analýze stavu systému a zistení viacerých problémov, ktoré v tom čase mali používatelia, nás naša radosť čiastočne prešla. Čakalo nás množstvo práce, ale boli sme plný odhodlania pomôcť. Po niekoľkých týždňoch prác a sedení, sa urobilo v systéme ako aj v samotnej spoločnosti viacero zmien ako napr.:

  • Zavedenie priehradkového skladu
  • Hromadná úprava výrobných kusovníkov a ich verzií
  • Čiastočná úprava systému plánovania
  • Úprava tlačových zostáv
  • Zavedenie jednoduchého systému sledovania páliacich plánov a prípravkov
  • …a ďalšie
Plánovac_vyroby

Čas na novú verziu

Naša podpora vo verzii Navision 4.0 trvala približne 2 roky. Po tom, ako si spoločnosť vyskúšala spoluprácu s nami, vedenie usúdilo, že je ten správny čas prejsť na novú verziu Dynamics NAV 2017. Týmto sa začal proces novej implementácie. Aj napriek tomu, že sme už boli v spolupráci takmer 2 roky a čiastočne poznali firemné procesy, postupovali sme ako pri implementácii u nového zákazníka, čo sa už počas analýzy ukázalo ako správne rozhodnutie. Množstvo hodín strávených na stretnutiach s používateľmi na všetkých oddeleniach nám opäť odhalilo veľa nových procesov, nedostatkov a problémov.

Po hĺbkovej analýze sme na základe všetkých zistení pripravili návrh riešenia, ktorý sme spoločne s požívateľmi upravovali do finálnej podoby. Po odsúhlasení návrhu bola vytvorená a nastavená testovacia databáza, v ktorej boli používatelia vyškolený na základnú prácu v systéme a následne každý používateľ bol vyškolený za svoju oblasť – výroba, sklady, nákup, predaj, financie a pod. Ak boli používatelia dostatočne vyškolení, stanovil sa termín prechodu na ostrú prevádzku.

Náročný prechod na nový systém

Celý proces implementácie trval niekoľko mesiacov. Aj keď zamestnanci v tejto spoločnosti poznali systém Navision, prechod na novú verziu nebol jednoduchý a práve to, že používatelia už systém poznali v starej verzii sa časom ukázalo ako jeden z kritických ukazovateľov úspešnosti implementácie. Používatelia mali v starej verzie zaužívaný spôsob práce, ktorý sa s príchodom novej verzie musel zmeniť. S tým sa niekto vysporiadal rýchlejšie, niekomu to zasa trvalo dlhšie, iní si zasa zvykajú na nový systém aj pol rok po prechode do ostrej prevádzky a ten čas sa môže natiahnuť určite aj na dlhšie obdobie.

MS_Dynamcis_NAV

Čo sa zmenilo?

Prechodom na novú verziu Dynamics NAV 2017 spoločnosť prešla viacerými zmenami súvisiacich s výrobou:

  • Aktualizácia všetkých údajov a do nového systému sa importovali iba aktuálne dáta
  • Zmenený spôsob evidencie pracovísk, ľudí a strojov v systéme pre zlepšenie kapacitného plánovania vo výrobe
  • Celková aktualizácia technologických postupov a výrobných kusovníkov
  • Optimalizácia plánovania výroby a skladových procesov
  • Úprava spôsobu odvádzania výroby pre aktuálny prehľad rozpracovanosti výroby
  • Zavedenie automatického odpisu materiálu pri odvádzaní výroby
  • Preklopenie a prispôsobenie niektorých modifikovaných funkčností zo starej verzie
  • Zavedenie modulu servis pre evidenciu servisných objednávok a reklamácií
  • …a ďalšie

Aktuálny stav v ostrej prevádzke

Momentálne spoločnosť funguje v ostrej prevádzke zhruba 12 mesiacov. Každodenným používaním systému dostávame od používateľov spätnú väzbu a spoločne systém dolaďujeme a upravujeme podľa ich potrieb. Dá sa povedať, že je to nikdy nekončiaci proces a informačný systém sa mení a upravuje spolu s tým, ako sa mení a rastie samotná spoločnosť.

Mali by ste záujem o implemantáciu? Alebo by ste sa chceli dozvedieť viac informácií? Neváhajte nás kontaktovať.

P_Gorej

Článok napísal

Peter Gorej

Peter je konzultantom ERP pre oblasť výroby, servisu a skladového hospodárstva. Rovnako sa venuje aj správe systému a integrácii s rôznymi externými nástrojmi.

 

Zistiť viac

Mohlo by Vás zaujímať

Tags:

Dynamics NAV erp implementacia výroba

Spojte sa s nami

Najnovšie články

  • Výhody používania Microsoft Dynamics 365 Business Central v potravinárskom priemysle
  • Vo fabrike som ešte nepracoval (Vítanie roka 2023)
  • Maratónska štafeta ERP tímu
  • Keď káva nestačí, alebo ako byť produktívny v práci
  • Budovanie kolektívu, alebo spolu aj mimo práce ….

Kategórie

  • Cloudové riešenia
  • MS Dynamics CRM
  • MS Dynamics NAV
  • Nákup a predaj
  • Office 365
  • Ostatné
  • Tipy a triky
  • Videá
  • Výroba a servis

Tagy

Azure business central business raňajky CashFlow Cloud dyn Dynamics 365 Dynamics CRM Dynamics NAV erp História home office implementacia informačný systém Maratón mieru marketing Microsoft mobil montáž odpad Office 365 Pracovné postupy pracovné raňajky Pracovný čas Predajné cenníky Promoakcia Práca reklamácie servis skladové hospodárstvo sklady Sledovanie zásielky služby smartfon tablet teambuilding technologicky postup Telegrafia tovar Vianoce videokonferencia výroba Výrobné kusovníky webový prehliadač Čítačka čiarových kódov

Ochrana osobných údajov
Nastavenie cookies
www.telegrafia.sk
Copyright © 2016 Telegrafia. Created by Altamira Softworks.